piątek, 25 marca 2016

Szpilki kreują Twoją szafę/ Typy sylwetek kobiecych.


 Witam serdecznie. Na początku pragnę napomnieć, że nie narzucam wam niczego, chce jedynie stworzyć serię, która wydaje mi się będzie pomocna w kreowaniu własnego stylu. Jak wszyscy wiedzą Polki to najpiękniejsze kobiety świata, a co za tym idzie wypadałoby by to swoje piękno skutecznie podkreślały. Niestety często mijamy na ulicy nie tyle co brzydką czy źle ubraną pannę, ale jakąś taką nie tworzącą spójnej całości. Jak myślicie gdzie leży problem ? Według mnie nie znamy swoich typów sylwetek. Tak dokładnie, ma to ogromne znaczenie w tym jak wyglądamy. Ponieważ drogie panie (panowie) to nie WAGA jest ważna, tylko proporcja. Proporcja ramion do talii i do bioder. W internecie jak zwykle jest mnóstwo informacji, miej bardziej absurdalnych. Podziału sylwetek jest naprawdę jak na tak oczywista niby sprawę sporo. Wręcz za dużo.



Niektórzy przyjmują, że sylwetki kobiece dzielimy na 9 typów. Oto i one: 



 Według mnie ich jest tutaj za dużo i są nie co przesadzone. Kto by zapamiętał te wszystkie litery i ich "sylwetkowe znaczenia". Osobiście najbardziej rozśmieszyła mnie figura E. Naprawdę nie rozumiem przypisania takiego kształtu takiej literze. Zastanawia mnie również figura O i T. Przedstawiają one ten sam typ sylwetki podobno. Jak dla mnie niewiele wspólnych punktów ;)
Kolejnym słynnym podziałem jest podział na gruszki, jabłka itd.


Generalnie podział wydaję się spoko. Jednakże nie do końca potrafiłabym odnaleźć się chyba tutaj. Ta klepsydra jest mało klepsydrowa, poza tym w tej teorii nie są dopuszczane dziewczyny o rozmiarach 40+, więc ciężko byłoby takiej nieco bardziej zaokrąglonej pannie coś do siebie dobrać. 

Więc jak określić kształt swojej sylwetki? Jak ja to zrobiłam i jak się ubieram?

Przede wszystkim trzeba się zmierzyć. Zmierzyć w ramionach i biodrach. Ale nie bierzemy pod uwagę objętości tylko samą szerokość. Teraz na podstawie tych wyników możemy przypisać się do jednej z trzech grup, a właściwie sześciu, ale o tym za chwilę. Typy sylwetek, które najbardziej odzwierciedlają polskie kształty to sylwetki typu A B i C oraz D E i F w przypadku gdy nosimy rozmiar 42 +. 

1. Jeżeli posiadasz szersze biodra niż ramiona, masywne nogi, drobną górę , mały biust to jesteś idealną literą A, czyli tą naszą pospolitą gruszką! Brzmi strasznie? Nic podobnego! Jest to piękna, kobieca sylwetka. Który facet nie lubi dużego tyłka? Jeżeli jednak nosisz rozmiar 42 lub większy to jesteś typem D. To nadal gruszka tylko nieco większa :)

Twój cel: odwrócenie uwagi od masywnych nóg, optyczne wysmuklenie dołu, eksponowanie drobnej góry detalami.


2. Jeżeli Twoje ramiona w proporcji z biodrami sa takie same ( lub różnica waha się do 1-2cm) to jesteś typem B,czyli po polsku mówiąc klepsydrą. Najbardziej pożądana sylwetka wśród pań. Duże piersi, kształty dół, wąska talia. Idealna figura by ją eksponować, nie masz nic do ukrycia. Jeżeli jednak nosisz rozmiar 42 i większy to jesteś typem E. Ale spokojnie to nadal klepsydra tylko, że jeszcze bardziej apetyczna :D

Twój cel: podkreślenie pięknej sylwetki.  

3. Jeżeli nie posiadasz wcięcia w tali, a Twoje ramiona są szersze niż biodra to jesteś typem figury C czyli naszej chłopczycy. Gdy nosisz rozmiar 42 lub większy jesteś typem F, czyli dużej chłopczycy. Wiele osób zastanawia się czy ta figura jesteś przekleństwem czy zaletą.Według mnie to zaleta, bo w każdych spodniach wyglądasz świetnie, a górę można delikatnie i optycznie zwęzić. 


Twój cel: zwężenie ramion. 




Określenie sylwetki jest bardzo ważne. Pomaga idealnie dobierać ubrania oraz zaoszczędzić sobie modowej wpadki. Wniosek jest jeden. Każda z nas jest piękna tylko to piękno trzeba umieć podkreślać. Kolejne wpisy z tej serii będą skupiały się konkretnie na dwóch sylwetkach. A i D, B i E oraz C i F. Podpowiem co należy ukrywać, co eksponować, jak się ubierać, czego unikać. Mam nadzieje, że okaże się to przydatne i zarazem interesujące. Do zobaczenia!


 Ps. Uśmiechnij się, jesteś piękna <3

7 komentarzy :

  1. Ja mam figurę pani w żółtym stroju, czyli odwrócony trójkąt :D. Wolałabym jednak mieć nieco większy dół xD. No ale nie można mieć wszystkiego, dość, że góra jest hojnie obdarzona :D.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wsumie to nie wiem jaki mam typ figury, najbardziej chyba pasowałaby gruszka jednak mam wiekszy biust.. wiec sama nie wiem. A nogi mam masywne w stosunku do brzucha i talii. Ale ulepszam moja sylwetke najlepiej jak moge :)

    ---------
    www.natkrk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jestem coś w stylu 9 typów E :D
    bo jestem trochę klepsydrą,trochę gruszką,ale szczupłą :D drobny biust,cienka talia,a biodra szersze,ale nie jakieś masywne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post. Z pewnością pomoże mi sprawić bym była bardziej proporcjonalna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł. Każda jest piękna na swój sposób <3
    Zapraszam do mnie, trochę o rysowaniu :)
    http://bloogpseudoarytstyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie wychodzi że jestem drobną kobietką bo trudno mi coś do siebie dopasować :). Bardzo ciekawy artykuł.

    http://aleksandramakota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam tak samo jak koleżanka wyżej. Sama już nie wiem, ale post bardzo przydatny, można się wiele dowiedzieć i nauczyć, bo najważniejsze aby eksponować swoje zalety, a ukrywać wady :)

    http://carolin-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń